OFFROAD KLUB
STRÁŽOVICE

Příprava na sezónu 2014

Po posledním závodu v Mohelnici, kdy se opět naplno projevily nevýhody podvozku s listovými pery jsem se rozhodl překopat podvozek Samuraje na vinuté pružiny. Nápravy budou napevno na trojúhelníkových ramenech s kloubovými hlavicemi a panhardskými tyčemi. Žádné složité víceprvkové závěsy, vše jednoduše a robustně. Postupně budu přidávat obrázky z přestavby do galerie.

16.10. 2013 - demontáž ochranného rámu a karoserie. Převezení podvozku do garáže.

2.11. 2013 - nový střední díl rámu pro uložení redukční převodovky a uchycení trojúhelníkových náprav.

2.12. 2013 - hotová zadní náprava, zahájena výroba předního ramene.

13.12. 2013 - podvozek poprvé vyjel z garáže, protože před finálním svařováním zatím jen nabodovaných dílů jsem musel uklidit bordel z řezání a broušení.

17.12.2013 - kompletní demontáž všech komponentů z rámu a důkladné svařování ze všech stran.

19.12. 2013 - vše svařeno, montáž motoru, převodovek a náprav na rám

20.12. 2013 - oba klouby přední nápravy šly nějak ztuha, tak jsem je preventivně rozdělal. Pravý byl uvnitř kloubu a klece omačkaný od kuliček a musel se přebrousit, aby chodil bez zadrhání. Levý se po demontáži poloosy vysypal - roztržený vnitřní hvězdicový unašeč. I tak je to zázrak, že vydržely dvě sezóny, tj. deset závodů a nespočet tréninků. Musím v USA objednat nové klouby :-(. 

22.12. 2013 - výroba nové řídící páky a spojovací tyče řízení.

27.12. 2013 - zhotovení a instalace brzdových a palivových trubek.

31.12.2012 - co ještě zbývá udělat ? Upravit výfukový systém, dodělat dorazy a omezovací lana na nápravy a nakonec všechno natřít.

Únor 2014 - test křížení náprav :-)

Březen 2014 - konečně přišly z USA klouby. Nasazujeme kastli na rám a zjišťujeme, že jsme to poněkud přehnali s délkou pružin. Do auta se leze jak do kurníku. Zkrátit pružiny. První jízdní test, špatný, pružiny z favorita jsou moc měkký, při přejezdech nerovností jdou nápravy do dorazů! Musím spočítat nový pružiny a nechat je někde vyrobit. Nakonec se podařilo zadat výrobu v pružinárně v Plumlově. Než to bude hotový musím předělat celý přední ochranný rám a nárazník.

3. dubna 2014 - dnes konečně přišly pružiny z Plumlova. Nasadit, pár jízdních testů a za dva dny bude ostrý test v Brně na offroad X games.

Fotky


16.10. 2013 začínám... 16.10. 2013 začínám...
podvozek v garáži podvozek v garáži
moc místa kolem nezůstalo moc místa kolem nezůstalo
demontovat redukční převodovku demontovat redukční převodovku
co zbylo na rámu odřezat co zbylo na rámu odřezat
paráda paráda
nový díl rámu nový díl rámu
navařit držáky redučky navařit držáky redučky
kontrola kontrola
pasuje to :) pasuje to :)
 
čep ramena zadní nápravy čep ramena zadní nápravy
 
tak nějak to bude vypadat tak nějak to bude vypadat
 
téměř kompletní zadní náprava téměř kompletní zadní náprava
uchycení panhhardky na nápravě uchycení panhhardky na nápravě
a na rámu a na rámu
 
 
výroba předního ramene výroba předního ramene
13.12. podvozek poprvé "vyjel" z garáže 13.12. podvozek poprvé "vyjel" z garáže
zatím jen za účelem úklidu pracoviště :) zatím jen za účelem úklidu pracoviště :)
 
 
 
 
ještě se musí předělat řízení ještě se musí předělat řízení
levý kloub po dvou letech a deseti závodech nevydržel levý kloub po dvou letech a deseti závodech nevydržel
nová spojovací tyč řízení nová spojovací tyč řízení
brzdové trubky na přední nápravě brzdové trubky na přední nápravě
připojovací hadice zadních brzd připojovací hadice zadních brzd
napojení předního brzdového okruhu napojení předního brzdového okruhu
brzdová hadice u předního kola brzdová hadice u předního kola
zadní brzda zadní brzda